Een complete badkamer, met alle modern comfort en dito uitstraling, voor een bijzonder aantrekkelijk prijskaartje. Allibert speelt met het nieuwe ‘Absolute’- gamma handig in op de reële noden van veel bouwers vandaag. Het nieuwe assortiment is een doe-het-zelfconcept dat uitgaat van eigen ontwikkeling en productie, met kwaliteit en eigentijds design voor een betaalbaar budget. Kers op de taart zijn enkele slimme technische innovaties.
Bouwen en renoveren wordt er niet goedkoper op. Door de energie-eisen neemt de ruwbouw een steeds grotere hap uit het budget, en blijft er vaak niet veel ruimte over voor de keuken of badkamer. Doorgaans kiezen bouwers hun badkamer rechtstreeks bij de installateur, die dan bestelt bij zijn gekende groothandel. “Niets mis mee, maar niet altijd voordelig voor de prijsbewuste consument”, zegt Leo Haeldermans, Marketing manager. “Je ziet steeds vaker dat mensen die aankoop dan ook jaren uitstellen.”
OP MAAT VAN HET BUDGET
Allibert wil hiervoor een oplossing bieden door het doe-het-zelfconcept naar een hoger niveau te tillen. Het ‘Absolute’-gamma, in primeur voorgesteld op Batibouw 2014, biedt verschillende badkamercombinaties aan, van 949 tot 1.959 euro. Verkrijgbaar in de doe- het-zelfmarkt, dus met standaardmaten en niet ‘op maat’. “Maar wél op maat van ieders budget”, zegt Haeldermans. Daarnaast hebben we natuurlijk ook andere meubelcollecties voor wie wat meer financiële ruimte heeft.”
NIEUWE AANPAK, NIEUW LOGO
Frisse kleuren en hedendaags design zetten de toon in het Absolute gamma. Meubels zijn uitgerust met moderne technologie (zoals ‘soft close’ systeem voor deuren en lades) en er is ruime keuze tussen rustieke, strakke en speelse lijnen. Haeldermans: “Doe-het- zelf staat nog al te vaak synoniem met inferieure kwaliteit of design. ‘Massaproductie uit China’. Het Absolute assortiment is dé ontkrachting van die opvatting. Behalve de kleinere accessoires ontwerpen en produceren we bijna alles zelf. Extra troeven zijn de service en garantie.” Allibert is nu een ‘totaalaanbieder’ voor de badkamer en wenst dat ook weer te geven in het nieuwe ‘Lifestyle’ logo.
LEUKE ‘SLIMMIGHEDEN’
“Lifestyle staat voor de complete badkamerbeleving, met diverse productgroepen die voor elke behoefte een antwoord bieden: van het eco-bewuste EcoLine tot het hypertrendy GraphicLine, en alles daartussen”, besluit Haeldermans. Dat Allibert bovendien meer is dan alleen maar standaardproductie, valt af te leiden uit enkele simpele, maar geniale innovaties: een wc-reservoir met geïntegreerd handwasbakje en kraantje voor de kleine ruimte, een kids-WC-bril naadloos in het deksel verwerkt, Puretex douchebakken waarvan de bodems zijn verstevigd met polyurethaan om het geluid te dempen.