De kranen en douches van hansgrohe krijgen een persoonlijk tintje. Het sanitairmerk biedt nu naast chroom vijf verschillende metallic en matte kleuren die uit voorraad leverbaar zijn: mat zwart, mat wit, Brushed Black Chrome, Polished Gold Optic en Brushed Bronze. Voor elke badkamer en persoonlijke smaak is er een passende kleur. Uit het onderzoek Achter gesloten badkamerdeuren van hansgrohe blijkt dat 22% van de Nederlanders wel hun chromen doucheset of kraan wil omwisselen voor een variant in een kleurrijk jasje.
Toon karakter in de badkamer
De twee matte opties, zwart en wit, bieden de perfecte basis om helemaal op te gaan in het kleurenpalet van een interieur, of om juist een opvallend, fris contrast te vormen. Een matte witte kleur zorgt voor een serene look, terwijl de zwarte kraan juist een stoere finishing touch geeft. De stijlvolle glanzende kleuren zijn daarnaast echte blikvangers, ware kroonjuwelen in de badkamer. De drie glanzende kleurafwerkingen worden met een speciaal productieproces op de kranen aangebracht. Met Physical Vapor Disposition (PVD) worden kleurmoleculen onder een vacuüm in het kraanoppervlak afgezet. Hierdoor is de kleurlaag extra hard en krasvast. Zo blijft de kleur op z'n mooist.
Onderzoek: Nederlandse badkamers
hansgrohe nam Nederlandse badkamervoorkeuren onder de loep in het onderzoek Achter Gesloten Badkamerdeuren. Over het algemeen is men vrij tevreden; Nederlanders geven hun badkamer gemiddeld een 7,1 en 4% geeft zelfs een 10. Slechts 13% geeft hun badkamer een 5 of lager. Consumenten van 65 jaar of ouder geven hun badkamer het hoogste cijfer: een 7,6. Het minst tevreden zijn de 45 tot 55 jarigen, met een score van 6,7.
Design van belang bij keuze consument
Men koopt vooral een nieuwe kraan of doucheset bij het verbouwen van de badkamer (14% geeft dit aan) of als ze uitgekeken zijn op de oude (9%). Een nieuwe doucheset wordt dan met name uitgekozen het volume van de straal (80% geeft dit aan). Daarna volgt de prijs (77%), de aanpasbaarheid van de straal (73%, duurzaamheid (68%), design (58%) en de kleur (51%).