De wc waarmee je met water wordt gereinigd zet opmars voort In 1979 introduceerde Geberit onder de naam Geberella een compleet toilet systeem met geïntegreerde douchefunctie. Deze vorm van intieme verzorging maakte wereldwijd furore. Landen als Finland, Japan en ook Zwitserland pakten deze vernieuwing bliksemsnel op. In de rest van Europa wordt deze hygiënische vorm van lichaamsverzorging pas de laatste jaren opgemerkt. Na jarenlange doorontwikkeling heeft Geberit in 2009 de bestaande modellen compleet gemoderniseerd en nieuwe producten geïntroduceerd. Het resultaat is de Geberit AquaClean lijn met diverse modellen douchewcs, van een basis model tot een ultramodern toilet. In navolging van Geberit hebben heden ten dage ook andere merken de opkomst van de douchewc opgemerkt.
Nederland kiest meer en meer voor de douchewc, dè toilet waarbij wc papier overbodig is vanwege een hygiënische reiniging met water. De toename van wcs met geïntegreerde douchefunctie in de badkamer of in het toilet komt voort uit de toenemende wellness wens van de consument. Zwitserland en de Scandinavische landen zijn de voorlopers van Europa en hebben deze weldadige vorm van lichaamsverzorging op grote schaal reeds in het toilet of badkamer toegepast.
Nieuwe vorm van lichaamsverzorging
De eerst hangende wc met geïntegreerde douche functie - welke ook gebruikt kon worden in combinatie met moderne inbouwreservoirs - was de Balena serie van Geberit. In 2009 werden de bestaande modellen compleet gemoderniseerd tot de nieuwe generatie wcs met douchefunctie, de Geberit AquaClean. De AquaClean wc zet de maatstaf voor een nieuwe vorm van lichaamsverzorging en voldoet aan zeer hoge kwaliteitsnormen. De douchewcs van Geberit hebben een ingebouwd wellness programma waarmee het onderlichaam zacht en weldadig door een warme waterstraal wordt gereinigd, het is gebruiksvriendelijk en effectief. Al naar gelang het model vullen extra eigenschappen de douchefunctie aan, zoals de ladydouche voor de intieme hygiëne van de vrouw, een pulserende massagedouche, een afstandsbediening en geheugenfunctie. Deze ontwikkeling op de markt van douche wcs is niet onopgemerkt gebleven en naast Geberit hebben ook andere merken de toenemende populariteit van de douchewc opgemerkt.
Water
Water is de bron van ons leven. Het is verfrissend, stimulerend en reinigend en heeft een voelbaar effect op ons welzijn. Het is om die reden verbazingwekkend te noemen dat we ons in Nederland juist na het toiletgebruik nog steeds met toiletpapier reinigen en niet hygiënisch met water. Uit onderzoek van GfK blijkt dat maar liefst 36% van de mensen zich stoort aan een onfris gevoel na een bezoek aan het toilet. Om die reden is Geberit de I Love Water campagne gestart (www.i-love-water.nl). Deze campagne is meer dan communicatie, aldus Geberit. Het is een liefdesverklaring aan het water, dat onmisbaar is voor compromisloze hygiëne en frisheid.