Little Greene, producent van hoogwaardige verf en behang, heeft een originele en opvallende aanpak voor haar reclamecampagne in het najaar van 2014. De kleurspecialist, die haar inspiratie haalt uit onderzoek naar zowel historische gebouwen als modern design, heeft de krachten gebundeld met één van de rijzende sterren van de Britse fashion scene, Edeline Lee. Het baanbrekende ‘Moments of Colour’ is vorige week getoond op de Woonbeurs Amsterdam.
Perfect match
De in Londen gevestigde, en internationaal gerenommeerde, Edeline Lee is afgestudeerd aan Central Saint Martins: ze was in de leer bij Alexander McQueen en John Galliano, voordat zij Associate Creative Director voor Zac Posen in New York en hoofdontwerper voor Rodnik in Londen werd. Ze startte haar eigen label in 2012. Deze wordt gedefinieerd door haar handtekening: gestructureerde, vrouwelijke vormen met strakke modernistische lijnen en precieze aandacht voor kwaliteit, die versterkt wordt door doordachte decoratieve details. Het was toeval dat Little Greene en Edeline Lee op precies hetzelfde moment dezelfde gedachten hadden over het raakvlak tussen mode en interieur. Na het gesprek te hebben geopend, ontstond er een gedachtenuitwisseling en een grote synergie ​​tussen de twee Britse merken. Het concept 'Moments of Colour' was geboren.
Uitbarsting van kleur
'Moments of Colour' bestaat uit acht kamersets met elk een eigen identiteit en karakteristieke persoonlijkheid. Elke kamerset is aangevuld met een passend ontwerp uit de avant-garde designer collectie van Edeline Lee, waarvan enkele gemarkeerd door extra architectonische details in het design. Lijkend op de binnenkant van een prachtig poppenhuis, creëren deze betoverende kamers een dramatisch statement, door de toepassing van Little Greene kleuren in zowel het huis als in de prachtige silhouetten van de opvallende SS15 collectie van Edeline. Tinten met beeldende namen, zoals 'Green Verditer', 'Atomic Red', 'Lamp Black', 'Bone China Blue', 'Serpentine', 'Pink Slip', 'Mister David' en ‘Slaked Lime’ zijn verwerkt in de beschilderde kamersets en in de designer fashion collectie. Via de glossy 'Jack Black' voordeur loop je een magische en inspirerende uitbarsting van kleur binnen... bereid je voor om overweldigd te worden.
Visionair interieurdesign en topcreativiteit
Little Greene's 'Moments of Colour' integreert een high-end interieur met avant-gardistische mode. Daarmee wordt een krachtige wisselwerking gecreëerd, die geen van deze twee elementen alleen kon produceren. Het is een samenwerking tussen twee uitblinkers in hun individuele gebieden, een uniek huwelijk van visionair interieurdesign en topcreativiteit. David Mottershead, Managing Director van Little Greene: "We weten dat interieurdesigners de modewereld nauwlettend in de gaten houden, aangezien daarin wordt gewerkt aan het voorfront van kleurinterpretatie. We zijn erg blij met de samenwerking tussen Little Greene en Edeline Lee. Hierdoor waren beide partijen in staat om in de wereld van de ander te stappen en te werken met de huidige trends, met als gevolg inspiratie en verbreding van elkaars horizon. Het zal de basis vormen van onze reclamecampagne in het najaar van 2014 en we zijn enorm verheugd om iets te presenteren dat onmiskenbaar 'anders' is en stof tot nadenken geeft." Edeline Lee voegt toe: "Om te werken met Little Greene aan een project van deze omvang is een moeiteloze vreugde geweest. Het bedrijf heeft mij geïnspireerd om nieuwe manieren te ontwikkelen voor het werken met, en het zien van, kleur."
De preview van 'Moments of Colour' was tijdens de London Fashion Week waar Edeline Lee haar SS15 collectie heeft onthuld. Ook is het, met groot succes, getoond op de stand van Little Greene tijdens Decorex (award voor Best Stand) en de Woonbeurs Amsterdam.