Een uitbundig zomers gevoel met een explosie aan kleur en geur. De Hibiscus maakt van elke woning een tropisch paradijs. Met recht is deze vrolijke plant uitgeroepen tot Woonplant van de maand mei. De Hibiscus, bekend als de officiële bloem van Hawaï, brengt een flinke dosis creativiteit in huis.
Wie aan Hawaï denkt, ziet witte stranden, helderblauw water en dansende Aloha-meisjes met rieten rokjes en een tropische bloem in het haar. Die bloem, de Hibiscus, brengt hetzelfde overweldigende zomerse gevoel direct bij je in de woonkamer. De bloemen van de Hibiscus mogen met recht uitbundig worden genoemd. Groot, opvallend en trompetvormig, van wit, roze en rood tot paars, geel of zelfs tweekleurig.
Symbool voor schoonheid
De mysterieuze Hibiscus loopt niet met zijn schoonheid te koop; zijn bloemen bloeien slechts een paar dagen. Maar iedereen die de Hibiscus kent, zal beamen dat dit meer dan de moeite waard is. Niet voor niets staat deze plant symbool voor uitzonderlijke schoonheid, vreugde, genegenheid, liefde en geluk. De Hibiscus biedt het je met alle plezier aan, zolang jij je ook naar hem openstelt en hem voldoende aandacht geeft.
Creatieve ideeën
De Hibiscus is er niet alleen om van te genieten, hij zorgt er ook voor dat je creatievere ideeën bedenkt, of dat nou op je werk is, of thuis tijdens het schilderen, koken of herinrichten van je woonkamer. Onderzoek van TNO wees uit dat mensen creatiever worden in een ruimte met planten. Eén plant is al genoeg om het positieve effect te bereiken. Laat je dus inspireren door de schoonheid van jouw Hibiscus en verras hem vervolgens weer met jouw creativiteit.
Oneindige bloei
Wees niet bang dat je maar één keer van de Hibiscusbloemen kunt genieten. Met een lichte standplek, twee keer per week een beetje water en regelmatig wat plantenvoeding, zal de Hibiscus je dankbaar en oneindig belonen met de prachtige bloei uit zijn vele knoppen.
Woonplant van de maand
De Hibiscus is het stralende middelpunt als Woonplant van mei. Woonplant van de maand is een initiatief van Bloemenbureau Holland. Maandelijks kiest het in overleg met vertegenwoordigers uit de sierteeltsector een plant die het opvallend goed doet bij de consument, of juist (nog) niet zo bekend is maar wel potentie heeft om het goed te doen in de Nederlandse woonkamer.