Hornbach introduceert, als eerste bouwmarktketen in Nederland, het nieuwe merk voor raamdecoratie en woonaccessoires: DTCH.
Waar staat het merk DTCH voor?
In het kort staat het merk DTCH symbool voor: Echt Nederlands Design. Voor unieke woonproducten van origineel Nederlands design: nuchter, puur en kwalitatief hoogwaardig. Maar tegelijk hip, sympathiek en actueel. Bereikbaar en betaalbaar, met een enorme keuze in maten en voor standaardmaten unieke extra services (inkortservice en elektrische bediening tegen zeer geringe toeslagen).
Met een eigen creatief center, een eigen testcenter ïn steeds vernieuwende designs volgt het merk de laatste trends op de voet. Met speciale aandacht voor de ontwikkeling van producten die op een subtiele wijze de huidige standaardmassa in bouwmarkten ontstijgen. DTCH is zodoende de uitkomst voor de zelfbewuste, moderne en creatieve consument.
Waarom introduceert Hornbach een nieuw designmerk?
De makers van DTCH constateerden dat bouwmarkten te weinig vernieuwing en onderscheid aanbieden op het gebied van decoratie. De huidige collecties zijn vrij behoudend. Terwijl de wens van de consument juist is: een ruime keuze in betaalbaar design van hoge kwaliteit. Met de introductie van DTCH wil Hornbach die leemte in de markt vullen.
Waarom gekozen voor DTCH?
Door het DTCH-merk in het assortiment op te nemen, neemt Hornbach bewust afstand van de standaardcollecties die veel bouwmarkten kennen. DTCH laat namelijk zien dat trendy design en betaalbaarheid prima samen kunnen gaan.
Daarnaast biedt DTCH een enorme keuze in maten; veel meer dan men gewend is. Door deze al zeer uitgebreide collectie aan te vullen met een inkortservice (medio 2011) en de mogelijkheid tot het elektrisch bedienen van producten tegen een revolutionair geringe toeslag, biedt DTCH eigenlijk maatwerk voor standaardmaten prijzen. Dankzij DTCH is Nederlands design nu voor iedereen toegankelijk en betaalbaar.