Of je nou een echte chaoot bent of niet, je kunt je veel beter concentreren in een nette omgeving. Het is prima als jouw werkplek vol staat met allerlei spullen. Het belangrijkste is dat de items goed georganiseerd zijn. Zo kun je alles snel terugvinden en effectiever werken. Kan jouw kantoor thuis nog wel wat verbetering gebruiken? Schaf dan een aantal van de onderstaande kantoorartikelen aan. Met deze producten maak je jouw werkplek weer netjes en overzichtelijk.
1. Ordner mappen
Als je jouw administratie of ander belangrijk papierwerk nog steeds bewaart in plastic snelhechters, is het hoog tijd om over te stappen op ordners. Deze stevige ordner mappen kun je veel netter opbergen. Zet ze rechtop op een wandplank of in een kast. Vergeet niet om op de rug van de ordner te noteren om welke inhoud het gaat.
2. Opbergdozen en manden
Kleine spullen kun je goed organiseren door het in dozen of manden op te bergen. Voor je bureaulade zijn er speciale lade organizers of losse inzetbakjes verkrijgbaar. Dit maakt het gemakkelijker om kleine items te sorteren en een eigen vaste plek te geven in je kantoor.
3. Schrijfblokken en weekplanners
Maak zo min mogelijk gebruik van losse papiertjes. Dit kladpapier raak je gauw kwijt of laat het bureau erg chaotisch ogen. Maak liever gebruik van mooie weekplanners en schrijfblokken met je bedrijfslogo. Deze zijn netjes op te bergen en tegelijkertijd praktisch in gebruik. Hetzelfde geldt voor kleine notitieboekjes en bureauleggers.
4. Brievenbak
Een brievenbak lijkt misschien wat ouderwets, maar kan toch behoorlijk handig zijn op je thuiswerkplek. Als er post binnenkomt of documenten zijn waar je later nog eens naar moet kijken, kun je deze tijdelijk in de brievenbak liggen. Zodra je er tijd voor hebt, kun je overgaan tot actie en het papierwerk daarna in de juiste ordner opbergen.
5. Bureau organizer
Met een simpele pennenhouder ben je al goed op weg. Maar als je jouw bureau écht goed wil organiseren, maak je gebruik van een luxe bureau organizer. Hier kun je ook een agenda, notitieblokken, sleutels en je telefoon netjes in opbergen. Er zijn zelfs bureau organizers met een ingebouwde draadloze oplader. Super handig!
6. Kabelhouder
Besteed tot slot aandacht aan je kabelmanagement. Wanneer er diverse kabels op het bureau liggen, kan het al snel een rommeltje worden. Een kabelhouder of kabelklemmer lost dit probleem snel op. Werk de kabelclips netjes weg achter een beeldscherm, bevestig een kabel organizer op de wand of plak de kabelhouder aan de zijkant van je bureaublad.