Maar weinigen zullen de koelkast zien als het product in huis dat het gezinsleven drastisch heeft veranderd. Maar de innovaties die er in de afgelopen zestig jaar bij koelkasten hebben plaatsgevonden maken dit product tot een functioneel, ergonomisch en milieuvriendelijk product. Met de technologische vooruitgang vandaag de dag, en om aan de verwachtingen van de veeleisende consument te voldoen, richten de makers zich meer dan ooit op het verbeteren van het gemak door de bruikbaarheid en toegankelijkheid bij koelkasten te verbeteren.
Innovatie
Apparaten ontwikkelen zich naar de behoeften van de consument. De meest innovatieve merken zijn de bedrijven die trends voorspellen en hierop kunnen inspelen nog voordat ze ontstaan. LG Electronics (LG) heeft door de jaren heen laten zien dat het niet bang is om de grenzen van innovatie op te zoeken en de strijd aan te gaan met conventies. De vastberadenheid om te werken aan comfort verhogende functies voor de consument heeft geleid tot een aantal vernieuwende producten, waaronder de Home Bar en de InstaView Door-in-Door™ met Inverter Linear Compressor om de energie-efficiëntie en prestatie te verbeteren.
Gebruiksgemak
In 1998 introduceerde LG de Home Bar waarmee zowel gemak als efficiëntie bij elkaar gebracht werden in één product. Na het succes van de Home Bar ging LG kijken naar andere manier om het gebruiksgemak van witgoedapparaten te verbeteren. Uit eigen onderzoek bleek dat LG-klanten hun koelkasten gemiddeld 79 keer per dag openden. Desondanks hadden vier van de tien klanten moeite om te onthouden wat erin stond. Daarom heeft LG in 2010 de innovatieve Door-in-Door™-koelkast ontwikkeld. In dit deur-compartiment kunnen producten gemakkelijker worden georganiseerd en eruit worden gehaald zonder dat de hele deur open hoeft en er kostbare koude lucht ontsnapt. Dit werd naar een hoger niveau getild met de introductie van de eerste tweedeurs Door-in-Door™ in 2014, om het gemak te verdubbelen en nog meer flexibiliteit te bieden bij het bewaren van het eten in de koelkast.
Energiezuinig
Met efficiëntie als hoogste prioriteit bij LG, ontdekten onderzoekers dat elk jaar 50-120 kW elektriciteit per jaar werd verspild door de koude lucht die ontsnapte bij het openen van de koelkastdeur. Daarom ontwikkelde LG in 2016 de InstaView Door-in-Door™ om families te laten zien wat er in de koelkast staat, zonder de deur te hoeven openen. Met twee keer kloppen op de deur wordt de binnenkant verlicht, waardoor zichtbaar wordt wat erin staat.