De meeste discussies over het huishouden gaan over de organisatie in de keuken, zo blijkt uit een recent onafhankelijk onderzoek*. In 40% van de gevallen kan een effectieve indeling van de koelkast dit probleem ondervangen. Maar liefst 60% van de huishoudens geeft aan dat het niet kunnen vinden van producten een bron van irritatie is. De Food ShowCase zijn dit soort ruzies te voorkomen, met de handige laden grijp je nooit meer mis. De familievriendelijke koelkast is zo ingedeeld dat je altijd direct vindt wat je zoekt. Om te beginnen met een verdeling in een ShowCase en een InnerCase, waarbij de eerste is bedoeld voor producten die je vaak nodig hebt en de tweede voor minder frequent gebruikte spullen. Op zijn beurt bestaat de ShowCase weer uit drie zones: een Cooking Zone, een Family Zone en een Kids Zone.
“De keuken is voor veel moderne gezinnen het middelpunt van het huishouden,” zegt Rob de Klijn, Country Director Huishoudelijke Apparaten van Samsung Nederland. “Binnen de keuken is de koelkast dan weer erg belangrijk, vooral rond etenstijd. Vanuit deze gedachte hebben we de Food ShowCase ontworpen. We hebben veel onderzoek gedaan naar wat moderne gezinnen nodig hebben en dat hebben we vertaald naar een gebruiksvriendelijke koelkast, die niet alleen in optimale zones is opgedeeld, maar waarin ook optimaal gebruik wordt gemaakt van de beschikbare ruimte. Zo zijn er in de Food ShowCase geen ‘dode’ ruimtes, zoals je die in vrijwel alle koelkasten nog steeds ziet.”
Uit het Samsung onderzoek kwamen nog meer opvallende resultaten, een greep daaruit:
84% van de Europeanen beweert dat hun keuken goed georganiseerd is, terwijl in bijna tweederde van de huishoudens het niet kunnen vinden van producten in de (koel)kast de grootste bron van ergernis is
53% van de Europeanen durft zijn koelkast niet in gezelschap te openen
Een kwart van de respondenten geeft toe dat ze vaak items opstapelt in kasten of hun koelkast, zodat ze uit het zicht zijn
In 54% van de Europese huishoudens is het terugplaatsen van lege verpakkingen in de (koel)kast een grote bron van ergernis
Bijna de helft (49%) van de huishoudens heeft irritaties over het niet weggooien van producten die over de datum zijn
*Het onafhankelijke onderzoek is in 5 Europese landen uitgevoerd door Kantar Media, onder 1.000 respondenten per land.