Wil je meer interesse in de verkoop van jouw woning? Meer nieuwsbrief inschrijvingen? Meer leads? Meer offerte-aanvragen? Met het inzetten van Facebook adverteren kun je heel effectief en heel gericht jouw doelgroep benaderen. Facebook is nog steeds een enorm machtig podium om nieuwe klanten te vinden en om in contact te treden met je doelgroep. Ook al zijn er bronnen die beweren dat Facebook in kracht afneemt, dan nog is het een enorm machtig medium met enorm veel bereik wereldwijd!
Online jouw woning op de markt zetten
Als je van plan bent om gebruik te maken van adverteren op Facebook is het verstandig om te bepalen wat precies je doel gaat zijn. Het maakt een wezenlijk verschil of je direct gaat inzetten op sales, of dat je bijvoorbeeld wilt gaan voor meer geïnteresseerden of bekendheid rond jouw kavel (likes van je Facebookpagina). Los van het doel moet je natuurlijk ook goed kijken naar wat je voor budget kunt uittrekken voor je Facebook advertenties. Als je meer op sales gaat richten zul je ook eerder omzet terug zien, maar richt je je voornamelijk op naamsbekendheid dan zult je niet direct omzet terug zien.
Segmenteren van doelgroep
Wat een groot voordeel is van Facebook adverteren is dat je heel nauwkeurig je doelgroep kunt bepalen. Je kan heel nauwkeurig zoeken, filteren en optimaliseren naar wat voor jou het beste werkt. Ook kan je heel makkelijk meerdere soorten advertenties gaan inzetten zodat je heel goed kunt testen tussen de verschillende advertenties (A/B testen heet dat).
Het mooie van Facebook advertenties is ook nog dat je relatief eenvoudig kunt opschalen en vergelijkbare doelgroepen kunt maken. Als je eenmaal doorhebt welk publiek voor jou het beste benaderd kan worden, kun je je budget bijvoorbeeld omhoog doen waardoor je heel eenvoudig nog meer kwalitatief verkeer naar je website of pagina zult krijgen.
Je kan zelf proberen om je Facebook advertenties te gaan inrichten, maar er zijn ook veel bureaus die je ermee kunnen helpen. Omdat het inrichten van een Facebook advertentie bestaat uit een aantal variabele is het raadzaam om hier iemand naar te laten kijken (zeker de eerste keer bij het inrichten), die verstand van zaken heeft. Als je er geen verstand van hebt, kan het ook zomaar een "waste of money" zijn, terwijl dit helemaal niet nodig is. Er zijn heel veel bedrijven die via online marketing op een effectieve manier met hun doelgroep in contact kunnen treden en hier echt een meerwaarde voor hun business door krijgen. Het is lastig aan te geven van te voren hoeveel de kosten gaan zijn. Hoe specifieker je doelgroep, hoe duurder de advertentie is, maar je hebt dan wel grotere kans op een kwalitatieve klant en/of bezoeker.
Wat wel heel handig is, is dat er enorm veel documentatie beschikbaar is over Facebook adverteren. Facebook zelf heeft ook veel informatie op hun eigen pagina staan. Het is aan te raden om dit in ieder geval alvast door te nemen voordat je een bureau in de armen neemt die je gaat helpen met Facebook advertenties. Al is het maar om de materie goed te begrijpen en je ook effectiever kunt communiceren