Plezier, vrijheid en ruimte, dat zijn de kernwaarden van de ‘Crazy Illusions’ stijltrend. Wanneer traditie plaats maakt voor nieuwe technologische mogelijkheden zoals de multi-layered society, geeft dit een nieuwe kijk op de realiteit. Al die innovatie maakt dat de veeleisende consument traditionele producten en merken snel saai vindt. Mensen, met name jongeren, gaan hierdoor op zoek naar hyperpersoonlijke alternatieven, die direct beschikbaar moeten zijn.
Crazy Illusions in het interieur
In het interieur vertaalt de trend zich naar bonte kleuren en metallics, van mint tot marineblauw maar ook knalgroen. Cirkels en bogen zijn terugkerende items, net als objecten met een knipoog. Figuratieve gezichten geven producten een vervreemdend effect. Door de speelsheid en de combinatie van extremen ontstaat al snel een extravagant en feestelijk beeld. Geverfde bloemen worden gecombineerd met gekleurd pampasgras, kunstbloemen, verse en gedroogde flora. Planten zoals sierananas en Bromelia geven het geheel een tropisch tintje. Kortom: alles mag supercreatief en extreem anders dan we gewend zijn. Het verschil tussen goede en slechte smaak lijkt niet meer te bestaan.
Crazy Illusions in de buitenruimte
Ook in de Crazy Illusions-buitenruimte waan je je Alice in Wonderland. Opvallende planten met dito bloeivormen vormen samen met gekleurd pampasgras een sprookjesachtige setting. Tuinmeubels staan op zichzelf, er is geen sprake van bij elkaar passende elementen. Tuinen en terrassen geven door dit gebrek aan regels een extra ongedwongen gevoel, nog verder versterkt door strepen, spiegeleffecten en speelse dessins. Alsof je door een kleurrijke fantasie wandelt.
Productingrediënten Crazy Illusions
Abstracte, extreme vormen zijn illustratief voor deze trend. Design met humor en speelsheid zijn niet te missen, helemaal wanneer producten zijn gemaakt van spiegelend materiaal. Losse elementen voeren de boventoon. Voeg daarbij psychedelische dessins in een vrolijk kleurenpalet van pastels en fellere contrastkleuren en de illusie is een feit.